Comunicar-se en el col·legi
6 febrer 2012
etiquetes: CNV, educació, vídeos
Moltes vegades importa més la nostra presència, com estem, que què fem.
aquest vídeo, que es pot veure a través de YouTube, demostra com la forma en què està present el professor Toshiro Kanamori impacta i transforma als seus estudiants. En un sistema educatiu tan competitiu com el japonès, aquest mestre de primària aconsegueix crear un entorn d'honestedat i respecte per als nens i nenes en una escola normal i corrent. Sense necessitat de treballar amb un model d'educació alternatiu, el professor Kanamori utilitza les activitats quotidianes per anar creant uns oasi de comunicació que resulten transformadors.
I la vida no és color de rosa per als alumnes i les alumnes. L'innovador és com el professor Kanamori crea un espai on l'escolta (entre estudiants i del professor) i l'autoescolta reforça les relacions i sana moltes ferides. I tot des d'un ambient de profund respecte (i d'una força tranquil·la i protectora del mestre). No us perdeu els episodis de la mort de familiars, els problemes d'atenció, i fins i tot la violència escolar entre iguals, per veure com els gestionen.
Crec profundament que aquest tipus de relacions es poden anar creant a cada centre educatiu si desenvolupem la nostra capacitat de comunicar-nos d'una forma més profunda, que ens permeti crear una connexió més autèntica.
I ara us deixo amb el vídeo.
Per veure la versió en castellà (subtitulada de la versió en català):
Part 1:
Aquesta és la primera part de la versió en castellà, hi ha també la versió en anglès (veure més a baix).
Part 2:
Part 3:
Part 4:
Part 5:
Versió en català (traduïda de la versió en anglès):
Aquesta versió ha estat eliminada de YouTube. Si algú la localitza de nou i ens ho comunica tornarem a penjar-la.
Versió en anglès / Versió en anglès:
Part 1:
Part 2:
Part 3:
Part 4:
Part 5:
Que ho gaudiu.
una salutació,
Javier